تحقیق سرشماری

دسته بندي : علوم پایه » آمار
دانلود تحقیق با موضوع سرشماری،
در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.


بخشی از متن تحقیق:
مقدمه
با اندکی تفکر می توان متوجه شد که آمار از خانواده به عنوان کوچکترین واحد جامعه شروع می شود و در پی شهر و کشور حتی مناطق کلان جغرافیایی قاره ها و جهان را فرا می گیرد.
اگر در یک خانواده، آماری از مصرف بهینه ی مواد اولیه ی غذایی در هفته، ماه و سال داشته باشیم صرفه جویی قابل توجهی را شاهد خواهیم بود و تعمیم آن در سطح شهر و کشور رقم قابل توجهی در بودجه ی مملکت در زمینه های گوناگون اقتصادی خواهد شد. طرح برنامه های گوناگون کوتاه و دراز مدت کمترین خطا و هدر دادن سرمایه گذاری ها را به همراه خواهد داشت. نه دچار کمبود و گرانی و نه مواجه با فراوانی بیش از حد و ورشکستگی سرمایه گذار خواهیم شد.
آشنا شدن به تاریخچه ی سرشماری و آمارگیری های گوناگون به مصداق «تاریخ چراغ راه آینده است»، تجربه های ارزشمندی را به مسئولان سازمان های مربوطه ارائه خواهد کرد.
سرشماری عبارت است از شمارش و محاسبه تعداد کل نفرات یا اشیای مورد نظر مانند تعداد کل نفراتی که در یک کشور زندگی می‌کنند. سرشماری محدود به انسانها نیست و ممکن است شامل محصولات و کارگاه‌های صنعتی و کشاورزی نیز شود.
تفاوت سرشماری با آمارگیری در این است که در سرشماری تعداد کل اعضای جامعه مورد نظر تک به تک شمارش و کنترل می‌شوند. اما در آمارگیری معمولا درصد کوچکی از جامعه مورد مطالعه به عنوان نمونه آماری مورد مطالعه قرار می‌گیرند و سپس نتایج حاصله به کل جامعه مورد نظر تعمیم داده می‌شود.....               

دسته بندی: علوم پایه » آمار

تعداد مشاهده: 8612 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: word

حجم فایل:30 کیلوبایت

 قیمت: 25,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب word و در 8 صفحه، قابل ویرایش.